750NAP
A Cégvezetés Frontvonalában
Hogyan reformáltunk meg két év alatt egy 20 fős, 11.000 termékes vállalkozást
Egynapos, kiscsoportos, körbeülős-beszélgetős-pizzázós-kérdezős tréning,
ahonnan 2 év operatív vezetés gyakorlati tapasztalatát viheted haza
"A sz@rtól a rakétáig mindent szereltem, mindenhez hozzányúltam - amit lehetett, megreformáltam ebben a cégben"
Végre eljött az ideje, hogy elmeséljem a két év történetét – a harcokat, szívásokat, a sikereket és kudarcokat.
És főleg azt, hogy mi működik, és mi nem egy cég átalakításakor.
Kinek szól?
Ebből a kiscsoportos-beszélgetős tréningből akkor fogsz legtöbbet profitálni, ha legalább 5-100 fős céged van.
Ha mikrovállalkozásod van (1-2 fős), akkor ez a tréning számodra legfeljebb mesedélután lesz…
Miről szól?
Hogyan lehet ráncba szedni és hatékonnyá tenni egy céget úgy, hogy közben mindenki ellenáll a változásoknak.
Hatékonyságnövelés, folyamatok, vezetés, szervezés, HR menedzsment a fő témák.
Mikor, hol, mennyi?
A maximum 15 fős létszám miatt több időpontban kerül megrendezésre, Budapesten, a jegyár most 99.900 Ft helyett mindössze 49.900 Ft
A sztori a Coviddal kezdődött
2020. nyarától 2022. nyaráig tartó időszakról beszélünk
Benézett a ló az ablakon
2020. március 4-én két koronavírusos beteget találnak Magyarországon, majd nem sokkal később betiltanak minden összejövetelt, rendezvényt.
Te mit csinálnál, ha egyszeriben hatóságilag tilos lenne azt csinálnod, amiből eddig éltél?
Fel volt adva a lecke…
"Ez így jól hangzik a színpadról, de nekem olyan kellene, aki meg is csinálja?"
A zárásokkal egyidőben keresett meg a még februárban tartott Cégvezetői Alaptanfolyam egy résztvevője – ami ekkor nagyon kapóra jött, hiszen minden, akkor már leszervezett tréningemet vissza kellett mondanom.
Neki egy megvalósító cégfejlesztőre volt szüksége, nekem pedig egy alternatívára a Covid idejére. Így igent mondtam és egymás kezébe csaptunk!
"Mondd, hogy fog működni és megrendelem"
Tudnod kell, hogy minden cégreform úgy indul, hogy a munkatársak kb. 20%-a magától felmond, amikor világossá válik számukra, hogy az anarchiának vége, itt rendszerek lesznek és dolgozni kell.
Így mindig azzal kell kezdeni, hogy építünk a reformok előtt egy toborzó rendszert. Ezért az első rész-projektem itt is erről szólt. Amikor átküldtem az árajánlatot, az ügyfelem ezzel hívott fel: „Fog ez működni? Ha azt mondod, hogy igen, én már meg is rendelem.”
Mivel ez a sokadik ilyen toborzó rendszer volt, ami mindig kimagaslóan jól működött, egyből rávágtam, hogy igen. És megrendelte. És működött. És elkezdtünk együtt dolgozni.
Tomika az első csapatmeetinget felhúzott maszkkal és karba tett kézzel hallgatta végig
Aztán két hét múlva már nem volt a cégnél…
Innen indultunk:
Teljes ellenállás, szabotálás, meg-nem-értés, káosz, rendszerek hiánya, ötletszerűség, kézivezérlés, kusza munkakörök, állandó tűzoltás, együttélés a hibákkal, folyamatos entrópia és amortizáció, nem megfelelő munkakörülmények – ha hatszázszor mondod el, hogyan kellene csinálni, akkor hatszázegyedszerre se úgy csinálja. Direkt.
750 nap múlva...
Nagyságrendileg két év kellett hozzá, hogy egy akkor még 28, jelenleg (változatlan forgalom mellett) 18 fős cég folyamatait és működését fel tudjuk emelni egy sokkal hatékonyabb szintre.
Kemény, nem..?
Folytassuk a sztorit élőben! Elfogadod a meghívásomat?
Ezt a kiscsoportos tréninget most nyáron többször megtartom – utána viszont valószínűleg többször már nem. Ne maradj le!
Most van itt a lehetőség, később nem lesz!
Elképesztő történetek + Szakmai titkok a frontvonalból
Ezen a különleges napon az alábbi,
nagyon konkrét kérdésekre fogsz nagyon konkrét válaszokat és megoldásokat kapni
Azon túl, hogy naná, hogy mesélek majd egy csomó izgalmas sztorit 🙂
(Közben itt a háttérben annak a cégfejlesztési módszertannak az alapját látod, amire minden technikánk épül.)
01 - Stratégia
- Hogyan kell nekifogni úgy egy ilyen reformnak, hogy ne dőljön be egyből a vállalkozás? (ugyanis simán benne van a veszélye)
- Mi alapján lehet összerakni a stratégiát (ahogy mi hívtuk, „kottát”), merre kell indulni, mihez kell nyúlni első körben?
02 - Termékfejlesztés
- Hogyan lehet megállapítani, mely terméket érdemes tartani, és melyik viszi a pénzt? (Megmutatom azt a műszerfalat, amiből lézerpontos döntést lehet hozni a termékportfóliót illetően.)
03 - Logisztika
- A fizikai térben hogyan raktunk rendet, hogyan gyorsítottuk fel az áramlást
- Milyen áruátvételi és árutöltési módszereket próbáltunk ki – mi működött, mi nem, és mi az ideális megoldás? (napi csipi lista, komissió – különválasztani a raktárost)
- 11 ezer termék esetében milyen kihívások voltak a terméktörzs kapcsán, és hogyan tudtunk átállni automata rendelésre anélkül, hogy le kellett volna leltározni az egész boltot?
04 - Értékesítés
Bár az értékesítéshez még csak most érkeztünk meg (eddig célzottan nem foglalkoztunk vele), azért ide is lesz témám:
- Egy helyi (lokális) üzletnek hogyan lehet online listát (e-mail adatbázist) építeni, mi lehet a csalitermék és a kommunikáció? (Megmutatom az elkészült landing oldalt, hirdetést, konverziós számokat…)
05 - Pénzügy
- 11 ezer termék megfelelő árazása elég nagy kihívás – megmutatom azokat a táblázatokat, amik automatikusan kiszűrik a rossz árakat, és maguktól javaslatot tesznek a megfelelő árra (olyan is van, ami még a konkurensek áraival is számol)
- Ezen kívül nagyon sok gondolatom lesz a pénzügyről – mire érdemes költeni, mire nem, hogyan allokáljunk, fizetésemelés (adjunk vagy ne), hogyan tartsuk alacsonyan a költségeket, stb.
06 - Cégfejlesztés
- Hogyan optimalizáltuk a folyamatokat? (Ezer példával, hogy hogyan lehet kikeveredni az állandó tűzoltásból.)
- Mit tudtunk automatizálni, ami csak vitte addig az időt (pl. bérszámfejtést, amit szintén megmutatok, egy brutál rendszert sikerült összerakni, egy kattintás a hó végén a könyvelőnek elküldeni az adatokat – addig kb. 3 napig számolták)
- Hogyan, milyen szoftverben, milyen struktúrában dokumentáltuk le a folyamatokat, működést?
- Milyen bevezetett szabályok működtek, melyek nem – és egyáltalán, hogyan lehet szabályokat hozni és bevezetni?
07 - Művelet (szervezés-irányítás)
- Hogyan működik egy alkalmazott? MIlyen gondolatok járnak a fejében, mire hogyan reagál, miért tesz vagy nem tesz dolgokat, hogyan lehet munkára bírni? (ez az egyik legtanulságosabb rész)
- Milyen vezetői hibákkal lehet bedarálni egy munkatárs önmotivációját? (Ahol már olyan sérüléseket szerez, hogy konkrétan bele fog szarni mindenbe. Bocs, de így van.)
- Mi a vezetés-irányítás-motiválás legjobb módja? Hogyan lehet elérni, hogy azt és úgy csinálják meg, ami a kiadott feladat?
- Hogyan szerveztük meg a 28 embert úgy, hogy ma már 18 is elvégzi nem ugyanazt, hanem több munkát és sokkal jobban?
08 - Személyzet
- Meddig kell türelmesnek lenni valakivel, és mikor kell kirúgni?
- Mit lehet tenni, amikor a munkatárs bejelenti, hogy holnaptól ő nem jön többet? (Nem egy ilyen volt…)
- Hogyan állítottuk meg a fluktuációt (és mi okozta)?
- Találós kérdés: Szerinted hány ember maradt meg az eredeti csapatból és mennyien cserélődtek ki? (el fogom mesélni)
- Milyen toborzó rendszert raktam össze a cégnek (ami két éve a mai napig működik) és hogyan végezzük a kiválasztást, hogy ne fogjunk mellé a mutánsokkal?
Érdekelnek ezek a gyakorlati kérdések? Akkor biztosítsd be most a helyed:
Direkt azért tartom inkább meg kiscsoportos formában többször a tréninget, hogy lehessen kérdezni, Te is elmondhasd, nálatok mi a helyzet és keressünk rá megoldást!
"Ezek még a vasgolyót is elrontják ba+"
Nézd meg a videót – és ha úgy látod, nálatok is kb. hasonló a helyzet, akkor gyere el a kiscsoportos beszélgetésre, mert nem csak a problémát fogom felvázolni, hanem a megoldást is hozom Neked!
Ütközött az elmélet és a valóság
Csak a "derékszög" működik, semmi más
Minden iparág más, mi itt olyan emberekkel dolgozunk, ahol csak az egyszerű működik.
Felejtsd el a tankönyveket és az „amerikás tréningeket” – mondom, mi az, ami a kőkemény magyar valóságban beválik és mi nem.
A hangsúlyok a helyükre kerültek
Megjegyzem, hogy az eddig például a RendszerMarketing Enciklopédiában, a Cégreform Programon, vagy a Piaci Dominancia Programon tanítottakat alkalmaztuk itt is – és szépen kikristályosodott, mi fontos, és melyik technika mellőzhető adott esetben.
Épp ezért bónuszként oda is fogok Neked adni egy-két kulcsfontosságú anyagot ezek közül.
Eredmény két év után: 5.600 helyett → 3.200 munkaóra / hó
Ugyanakkora forgalommal, jobb minőségben...
A cég legnagyobb problémája az volt, hogy sorra mondtak fel egyik napról a másikra munkatársak. Ez egyből borította a beosztást, többlet terhet jelentett a többieknek. Nem is beszélve arról, mennyire nehéz ma új embert találni, őt betanítani, stb. (Sosem találnád ki, mi okozta a hirtelen felmondásokat...)
Az egyik legnagyobb eredmények azt tartom, hogy a folyamatok optimalizálása, a minőségi cserék és a munkatársak képzése nyomán ma 18 ember sokkal jobban elvégzi azt a munkát, amit anno 28 ember csinált.
Eleve ez volt az alapja annak, hogy a fizetéseken viszont emelni tudtunk.
Odakerülésemkor én elképedtem, hogy az alkalmazottak mennyi mindent csinálnak fejből, kockás füzetből, vagy ilyen full gagyi Excel táblákból - mechanikusan.
A legnagyobb eredmény a 11 ezres terméktörzs rendelésének átállítása mechanikusról automatára. (Csak gondolj bele itt is az időspórolásba, de abba is, milyen lélekölő lehetett ez azelőtt, nem beszélve a hibázási lehetőségekről, rosszul rendelnek, áll benne a pénz, stb.)
Ma már eljutottunk oda, hogy konkrét tényszámok alapján lehet polcokat építeni, termékportfóliót átalakítani. Ez most következik a cég életében, így a forgalomra gyakorolt hatását még nem látom, de szerintem simán 5-8% plusz profitot ez önmagában fog hozni, ha nem olyan termékek foglalják a helyet a polcokon, amik nem pörögnek.) A selejtet is nagyban csökkenteni fogja.
De ezen belül volt olyan munkakör a cégnél, aki odakerülésemkor nagyjából 180.000 Ft-ot keresett, ma ugyanaz a munkakör 400 körül visz haza - csak nem ugyanaz az ember 🙂
Volt itt trehány munkavégzés, szabályszegés, pletykálkodás, rossz hangulat keltés, feljelentés, lopás, amit el tudsz képzelni...
Iszonyatosan sokat dolgoztak a kollégák azon, hogy pont-vessző szinten megfeleljünk minden szigorú előírásnak. Ami egy káoszos környezetben elképzelhetetlen. Előbb rendet kellett tenni a működésben.
Amikor egy új kolléga kerül a céghez, ma már csak a kezébe adjuk a teljes munkaköri dossziéját, ha irodai muka, kap egy számítógépen elérhető súgót - és bármit csinál, elég lépésről lépésre követnie a leírtakat (magyarázatokkal, képernyő fotókkal...)
Mindent meg fogok mutatni a tréningen.
Automata cég nincs. De azt 5 tényező által el lehet érni, hogy napokra, akár hetekre úgy ott tudd hagyni a cégedet, hogy a működés zavartalan legyen. (Elmondom majd, mi ez az 5 tényező.)
Pakoltam, polcot szereltem, targoncáztam, takarítottam, átrendeztem, újra átrendeztem... Így végre (viszonylagos) rend van és van áramlás.
Szintén egy brutális automata táblázat, ahol mesterbeosztással dolgozunk, így még egy nehezebb hónap beosztásának elkészítése is max 1-2 óra - és mindenki tud hozzá igazodni.
Ez most így Neked lehet, hogy nem mond sokat, de a helyettesítések, szabadságok, régebben a fluktuáció miatt nagyon fontos volt, hogy ne álljon le a működés.
Miért érdemes eljönnöd, mit viszel haza?
Ez az exkluzív tréning első sorban azoknak a cégvezetőknek szól, akiknek legalább 5-8 fős, vagy nagyobb (akár 80-100 fős) vállalkozásuk van.
Azonosulás
Nem fogod magad egyedül érezni a problémáddal, mert fogod látni, hogy máshol is ugyanezekkel küzdöttünk
Tapasztalatok
Úgy tudod hazavinni két év tapasztalatát, hogy közben nem leszel két évvel öregebb, és nem Neked kell kifizetni a 25 milliót, amibe eddig ez az egész került
Technikák
Minden problémára mondom majd a konkrét sztorit, technikát, megoldást, automatizmust, szoftvert. Kiderült, mi működik és mi nem.
Kapcsolatok
Ezen a kiscsoportos beszélgetésen hasonló cégvezetők lesznek – nem tartom kizártnak, hogy akár később is összebeszélhettek egy-egy probléma okán.
FIGYELEM: Ha kis céged van (1-2-3 fős), akkor nem feltétlenül javaslom ezt a tréninget Neked, mert főleg arról lesz szó, hogyan kell az emberekkel bánni, őket vezetni, megszervezni, az ellenállásukon felülkerekedni, kit kell elküldeni, hogyan kell újakat felvenni, a fluktuációt megállítani, vezetői hibákat kiküszöbölni, folyamatokat optimalizálni, stb. Egy mikrovállalkozásnál sokkal kisebb mértékben jelentkeznek ezek a kihívások – és minél nagyobb egy cég, annál sűrűbben, és annál fokozottabban.
Mindez csak korlátozott ideig és csak egy szűk körnek! Vedd meg most a jegyed!
Gyakori kérdések és válaszok
A fizetéssel kapcsolatos kérdések
Ilyen jellegű exkluzív, full gyakorlatias, sztorizós tréninget még nem csináltam, ezért ez nekem is egy teszt időszak. Így az eredeti 99.900 Ft-os ár helyett egy ideig (ez még nincs eldöntve, meddig), féláron, 49.900 Ft-ért vehetsz részt ezen a különleges alkalmon. (EU-s adószám esetén áfával ráadásul nem is kell számolnod.)
Ezt a pénzt soooookszorosan vissza fogod keresni azzal, hogy rengeteg küzdelmet meg fogok spórolni Neked a technikákkal, a frontvonalból származó tapasztalatokkal.
Ráadásul a 25 millió forintot, amibe ez az adott cégnek került, sem Neked kellett megfinanszírozni.
A számlát Szász Mátyás cége, a Marketinginnovator SRO. fogja kiállítani, és cégvezetői képzésről fog szólni, így a teljes költséget el tudod majd számolni a cégedben!
Ha a cégednek van EU-s adószáma, akkor áfamentes számlát állítunk ki. Ilyen esetben az áfát külön kell majd megfizetned, a havi könyvelésnél kerül elszámolásra.
Ha magánszemélyként vásárolsz, akkor a fenti összegre még 27% áfa épül. Akkor is szükséges megfizetni a magyar áfát, ha nincs a cégednek EU-s adószáma.
Fizetni bankkártyával és átutalással lehet.
Utalás esetén 8 nap áll majd rendelkezésedre a megrendelést követően.
Ha lefoglalod a belépődet, de később kiderül, hogy mégsem tudsz jönni, akkor a lemondásnak az alábbi feltételei vannak:
- A rendezvény kezdetéhez képest 30 napon túl a lemondás díjmentes, a teljes befizetett összeget 30 napon belül visszautaljuk (vagy át tudjuk ütemezni a foglalásodat egy másik időpontra)
- 15-29 napon belül történő lemondás esetén a befizetett díj felét tudjuk visszafizetni.
- 14 napon belüli lemondás esetén nincs mód visszautalásra.
(A visszautalás mindig 30 napon belül értendő.)
Szervezési, logisztikai és technikai kérdések
Budapest határában, az M1-M7-M0 autópályák találkozásánál. (Pontos címet a résztvevőknek e-mailben küldünk.)
Pontban 9-kor kezdünk, és 17-18 óráig biztosan fog tartani a kérdések, kötetlen beszélgetés miatt. Jól teszed, ha nem sietsz sehová már aznap…
A pontos időpontokat majd a megrendelő űrlapon találod, ott tudod majd kiválasztani a számodra megfelelőt.
Mivel ez a tréning nem nyilvános helyen kerül megrendezésre, így (isteni finom) kávét majd én készítek Neked, és pizzát vagy egyéb hasonló kaját fogunk rendelni. A fókuszban ezen a napon a beszélgetés lesz és nem az étkezés…
Napközbeni rágcsát is biztosítunk majd, de ha komolyabban szoktál reggelizni, azzal talán érdemes külön készülni.
Papír, toll / vagy laptop, tablet (van erős wifi) – amibe tudsz jegyzetelni. Ezer gondolatod lesz, azt garantálom!
Amúgy némi harapnivalóval napközbeni időszakra is készülünk, de ha gondolod, hozhatsz magadnak is, ha különleges igényed van. (pl. 1-2 szendvicset, almát, müzli szeletet, ilyesmit)
Kényelmesen, lazán. Itt semmi formalitás nem lesz, ez kvázi egy „munkamegbeszélés”, baráti sztorizgatás egy nappaliban. Kötöttségek nélkül.
Mivel ez kiscsoportos rendezvény, így a korlátozott hely miatt erre most nincs mód (nagyobb szemináriumokon szoktunk erre lehetőséget biztosítani).
Ha többen akartok jönni, akkor mindenkinek külön szükséges jegyet vásárolni (a megrendelő űrlapon meg tudod adni a darabszámot).