Itt indul a profi cégvezetés

Válassz magadnak egy cégfejlesztési módszertant (konkurenciám listája mellékelve) [01/A-01]

hirdetés

Most egy cikksorozat első részét olvasod – erre utal a címben lévő kód is. (A 01-es kategória, azaz Cégvezetés / A sorozat – első leckéje.)

Állj át az ösztönös vállalkoz(gat)ásról tudatos cégfejlesztésre!

Mondom egyből a lényeget:

Bármilyen rendszer jobb, mint a semmilyen!

Ügyfeleimen figyeltem azt meg, hogy amint bevezetnek akár csak egy kis rendszert a cégükbe, annak van érezhető hatása.

Ráadásul ezek a technikák, rendszerek egymásra épülnek, erősítik egymás hatását és idővel a felspirálra tudják tenni a céged. Rendszerek nélkül viszont marad az örök tűzoltás (váratlan feladatok megoldása) és a mókuskerék (amikor minden erőforrást felemészt a cég puszta működtetése).

Ma már ismerünk egy csomó, hatékonyan működő cégfejlesztési technikát

A jó hír az, hogy ha meg tudod hozni a döntést, hogy elkezdesz profin céget építeni, és ehhez nevesíthető, beazonosítható technikákat fogsz alkalmazni (tudatosan), indokolhatóan, akkor gyakorlatilag könyvtárnyi irodalom áll a rendelkezésedre, melyekből ezek a technikák megtanulhatóak.

Válassz ki egyetlen módszert, egyetlen trénert

Sokak példáján azt látom jól működő módszernek, ha kiválasztasz egy olyan módszertant, mely számodra szimpatikus, és azt használod gerincként, vázként. És minden mást, amit másoktól tanulsz, erre a vázra akasztod rá, ebbe a metodikába, gondolkodásmódba illeszted bele.

Különben elő fog az állni, hogy mindenhonnan – tréningekből, könyvekből, videókból – begyűjtesz sokféle infót (melyek nem ritkán ellentmondanak egymásnak), és utána kezdhetsz neki ezeket rendszerezni, szintetizálni.

És megtörténik az egyik legrosszabb: Te magad válsz cégfejlesztési tanácsadóvá, ahelyett, hogy a cégeden dolgoznál!

Ez nem hatékony (rendkívül nagy feladat), és eltérít a fontos munkádtól: hogy a cégedet fejleszd.

Szóval a javaslatom az, hogy keress egy olyan módszertant, ami teljes megoldásrendszert ad a cégfejlesztéshez. Ilyenből nem sok van, én most ideírok párat, amit ismerek – annak ellenére, hogy ezek a konkurenseim. Ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy Neked az én általam kidolgozott módszertan lesz a legtesthezállóbb.

De mint mondtam, bármilyen rendszer jobb, mint a semmilyen, tehát ha ezek közül választasz, azzal is előrébb vagy, mint rendszer nélkül.

Ismertebb cégfejlesztési módszertanok

(Ha tudsz, ismersz, használsz olyat, ami nincs a listán, küldd el – e-mail a kapcsolatokban – és szívesen kiteszem ide. Illetve, ha tulajdonosa vagy valamelyik oldalnak, és nem helytálló adatokat közöltem, akkor is írj kérlek, és javítom az esetleges hibát.)

Scaling Up (Verne Harnish)

https://scalingup.com

Ezt a módszert Verne Harnish dolgozta ki, írt is róla egy könyvet.

Amikor elolvastam ezt a könyvet, az volt az érzésem, hogy profi a cucc, de nem terjed ki mindenre. A cégépítés egyik nagy pillérével foglalkozik inkább, a hatékonyságnöveléssel/szervezéssel és a vevőszerzéssel nem igazán. Attól függetlenül, amit mond, az jó.

Hubbard College of Administration (HCA)

Honlap

L. Ron Hubbard, a szcientológia alapítója dolgozta ki ezt a módszertant – lényegében dokumentálta, hogyan építette ő ki a saját szervezetét.

Amit innen meg lehet tanulni, az a rendszerszintű gondolkodás, szervezési alapok. Ami nekem hiányzik, az a modern módszerek, újítások, és a vevőszerzés modern eszközei. Idejétmúlt és hiányos – de bármilyen rendszer jobb, mint a semmilyen.

Seminar Consulting (Piroska Gyula)

Főoldal

Szintén a Hubbard módszert tanítja, a gondolatok ugyanazok.

Executive Success (Nora és Eric Helle)

https://vezetoisiker.hu

Szintén Hubbard módszer.

Vállalkozófejlesztés (Gál Kristóf)

https://galkristof.net

Mikrovállalkozások számára lehet első lépés. Nekem nagyon basic-nek tűnik, ami mondjuk kifejezetten előny, ha valaki most ismerkedik a cégfejlesztéssel és csak tervezgeti, hogy vállalkozást indít.

Vállalkozási rendszerek optimalizálása (Tomán József) – tipp

https://tomajozsef.hu

Gyors növekedésben lévő, vagy a növekedésben megrekedt cégeknél alkalmazható, magyar KKV-k gyakorlati fejlesztése során létrehozott módszertan. A módszer funkcionális munkaszervezésre épül.

A végigvitt fejlesztési folyamat eredménye: olyan szervezet, amely képes egyensúlyban tartani a növekedést a nyereségességgel. A fejlesztés kulcselemei – folyamat és szervezet optimalizálás, információ ellátás és áramlás biztosítása, delegálási és automatizálási rendszerek építése, kontroll kialakítása, működési és munkatársi problémák megszüntetése, munkaköri és dolgozói teljesítmény növelés, cég szintű hatékonyságnövelés.

A saját módszerem: RendszerMarketing

https://cegenciklopedia.hu

Utolsóként, de egyáltalán nem utolsó sorban szeretném a figyelmedbe ajánlani az általam rendszerezett és szintetizált tudást, mely mostanra már több mint 2.000 oldalon áll a rendelkezésedre profi know-how formájában.

Egy külön cikkben majd kitérek ennek előnyeire, röviden csak annyi, hogy a cégépítés összes területére kiterjed az anyag, és a legmodernebb technikákat is tartalmazza.

Fontos kiemelnem, hogy bármiféle hasonlóság ellenére az én módszertanom NEM a Hubbard-féle módszerre épül. Nyilván a kereket nem lehet újra feltalálni, de relatíve kevés átfedést fogsz találni, ti. a Hubbard módszere egy múlt évezredben kidolgozott szisztéma. Sajnos ott tartunk, hogy hazánkban, aki szervezetfejlesztéssel akar foglalkozni, Tomán Józsefen, vagy a RendszerMarketingen kívül nem sok más választása van.


A lényeg az, hogy válassz mindenképp egy fő módszert, ami a cégfejlesztésed alapjául fog tudni szolgálni.

Mi lesz az eredménye, ha elkezdesz rendszerszinten céget építeni?

Itt nyilván a saját módszertanomról tudok ígéreteket tenni, de hiszek abban, hogy ha bármilyen más cégfejlesztési módszert is alkalmazol, lesz valamiféle eredménye.

Én az ügyfeleimen azt látom, hogy akik szisztematikusan, akár csak apró lépésekben megcsinálják, ami az Enciklopédiában áll, az alábbiakat tapasztalják:

  1. Magasabb profit – nemcsak a bevételed, de az abból megmaradó tiszta profit is nőni fog,
  2. Javuló hatékonyság – már pár technika is akár 20-30%-os hatékonyságnövekedést fog hozni a mindennapos munkavégzésben, hosszú távon pedig akár megtöbbszörözhető az az eredmény, amit most egységnyi erőforrással elő tud a céged állítani (termelékenység),
  3. Nyugodtabb cégműködés – a ledokumentálásnak és automatizálásnak köszönhetően csökkennek a hibák, és sok minden már nélküled is tökéletesen megtörténik a cégben,
  4. Több szabadidő – és az előző 3 pont oda vezet, hogy végre lesz időd, pénzed és lehetőséged nyugodtan élvezni mindazt, amit felépítettél magadnak és a családodnak.

Úgyhogy a cél nemes, a kilátások jók – és tudnod kell, hogy profin céget építeni NEM nehezebb, mint vállalkozói rutinból.

Persze, meg kell tanulni a technikákat – egyszer! De utána sokkal, sokkal könnyebb lesz az élet!

A lényeg, hogy mihamarabb kötelezd el magad a profi cégvezetővé válás mellett, mert ez egy külön szakma. És ha vállalkozó vagy, akkor a te szakmád elsősorban cégvezető és csak másodsorban szakember.

(Hamarosan folytatódik a sorozat.)

Tetszett? Légy a mozgalom részese és oszd meg más vállalkozókkal is:

Szász Mátyás

Szász Mátyás

Mátyás 9 éve foglalkozik cégvezetők képzésével. Ez idő alatt fejlesztette ki és dokumentálta le mintegy 2.000 oldalon a RendszerMarketing elnevezésű cégfejlesztési módszertant, mely egy egységes rendszerben tartalmazza az összes technikát, amivel sikerre lehet vinni egy kisvállalkozást ma Magyarországon. Szerezd be a teljes cégfejlesztési dokumentációt most >>

Csatlakozz most vadonat új Facebook közösségünkhöz, mert itt osztjuk meg a legújabb cikkeket:

Csak kattints itt a “Tetszik az oldal” gombra:

Iratkozz fel blogértesítőre

Ha tetszenek a cikkek, kérj e-mailes értesítés, amikor megjelenik egy új cikk:

VIGYÁZAT: reklám!

hirdetés

Olvass további leckéket cég- és önfejlesztés témákban:

Sikertörvények i. és II.

Egyetlen kattintásra az eredményes és
kiteljesedett élethez vezető út: