Addig fognak zsarolni az alkalmazottaid, amíg meg nem léped ezt

Ha rettegsz attól, hogy egyik napról a másikra felállnak a kulcsembereid, olvasd el ezt a cikket, mondom a sok ügyfelemnél kiválóan bevált megoldást!

hirdetés

“Akkor én holnaptól nem jövök!” – szokott elhangozni a kijelentés a megsértődött munkatársak szájából

És ekkor van az, hogy a cégvezető megszeppen, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a “csodás munkatárs” el ne menjen a cégtől.

Sőt, ha ez rendszerré válik egy cégben, odáig el lehet jutni, hogy a főnök (tulajdonos) eleve nem mer semmiért szólni, nem kritizál, a minimumra viszi le az elvárásait – csak nehogy megsértődjön, berágjon egy munkatárs és felmondjon.

 

A helyzet az, hogy ez mindaddig így marad, amíg ők vannak helyzeti előnyben.

Helyzeti előnyben pedig a kereslet-kínálat törvénye miatt vannak:

  • Ha nincs jelentkező az állásukra, ugrálhatnak. Ha sorban állnak arra a pozícióra, akkor jobban meghúzzák magukat.
  • Ha van sok állásajánlat a piacon – ugrálhatnak. Ha recesszió van, meghúzzák magukat.

A gazdasági helyzetet nem mi irányítjuk, de az elmúlt évek (2019 és előtte) állapotához képest – amikor is gyakorlatilag mindenki dolgozott, aki akart – most (2020-ban) jobb a helyzet. A Covid-válság ilyen értelemben jót tett a munkaerő-piacnak. Tehát e tekintetben nekünk áll a zászló.

De meg kellene oldani a másik pontot is: álljanak sorban a jelentkezők a cégünknél lévő állásokra, így ha kiesik valaki, tíz másik van a helyére.

Ezzel megszűnik a zsarolási pozíció.

 

Automata toborzó rendszer: az ütőkártya, ami mindent visz

A megoldás az, hogy hadrendbe kell állítani egy automata toborzó rendszert, ami futószalagon szállítja az érdeklődőket, állásra jelentkezőket. Így mindig hegyekben fog állni a friss önéletrajz, és vagy hívhatunk állandó próbamunkára újakat (ha nagy nálunk a fluktuáció), vagy ha kiesik valaki, akkor gyorsan találunk a helyére akár sokkal jobb embert.

 

Két dologról szeretnék beszélni e kapcsán:

  1. Ha van megfelelő ember és szakértelem a cégednél, elmondom, hogyan és mitől működik brutál jól egy ilyen rendszer (titok felfedve),
  2. másrészt ha házon belül nem lesz erőforrás megépíteni egy ilyen toborzó rendszert, akkor mutatok egy megoldást, ahogy anélkül fog ez a céged számára elkészülni, hogy 10 percnél többet foglalkoznál vele. Mehetünk?

Hogyan – és főleg MITŐL – működik egy ilyen toborzó rendszer ennyire hatékonyan?

Ez a rész tehát profiknak szól. Ha nem érted, a hiba nem a Te készülékedben van – ez esetben a következő bekezdés szól Neked.

 

Hogy működik:

  • Hirdetünk (feladunk egy álláshirdetést – erről mindjárt írok még),
  • Az érdeklődők megérkeznek a cégünk karrier oldalára,
  • Itt leadják a jelentkezésüket, (ami bekerül a CRM rendszerünkbe),
  • és azon belül leválogatjuk a jelölteket.

Ez a nagy kép.

 

Mitől működik (most jön a lényeg):

 

Hirdetés

NEM állásportálokon kell hirdetni, mert sokkal (sokkal) kevesebben vannak, akik aktív módon keresnek állást – és sokszor ők a gyengébb képességű versenyzők (aki pl. hosszú ideje nem talál állást).

Ezzel szemben sokkal többen vannak azok a jó, tényleg ügyes, készséges dolgozók, akik most is dolgoznak valahol, de nem elégedettek. Legtöbbször azért nem, mert nincsenek emberileg megbecsülve, elismerve. De ez más téma, nem megyünk most bele.

Szóval ők nem keresnek állást. Mondom mégegyszer: nem keresnek. Nem látogatnak állásportálokra.

Ugyanakkor, ha hallanak egy jó ajánlatról, át fogják gondolni, mert nem elégedettek a jelenlegi helyükön. Érdemben mérlegelik majd, milyen lenne váltani és végre kiszabadulni ebből a börtönből, mert ők többre hivatottak. És igazuk is van! A cégeknek semmi másra nincs nagyobb szükségük, mint valóban jó emberekre!

 

Szóval hol hirdetünk? Ahol az orruk alá tudjuk dugni proaktív módon a hirdetésünket. Ez pedig a social media – főleg a Facebook!

Ez az egyik titok.

 

Jelentkezés

A másik titok, hogy aki nem keres aktívan állást, annak vajon van önéletrajza? Nincs neki. És nem is fog készíteni.

Ezért a jelentkezéshez NEM kérünk be önéletrajzot, hanem csak egy űrlapot kell kitölteni. Haladóknak: többlépéses űrlap, ahol az elején csak név, e-mail, telefon mezőt kell kitölteni, és a második lépésben kérünk be minden szükséges infót (amiket az önéletrajzban is megnéznénk).

 

Leválogatás

Mivel szó szerint tömegek fognak jelentkezni, így automata leválogatási rendszerre van szükség.

Nem ismerek erre jobb szoftver, mint a SalesAutopilot – épp ezért mi ezzel dolgozunk, ezzel rakjuk össze az ügyfeleinknek ezeket a toborzó rendszereket.

Ebben a szoftverben tudunk csinálni olyan rendszerűrlapokat, ahol az adminisztrátor (HR-es, vagy a tulaj, aki válogatja a beérkező pályázatokat), egy kattintással tud elfogadni, elutasítani, talonba tenni jelölteket. És ennek megfelelően mennek az automata visszaigazoló e-mailek, időpont-emlékeztetők, stb.

Lényeg az, hogy percek alatt le lehet darálni tucatnyi friss pályázatot is, és mindenki gyors értesítést kap.

 

Mi lesz az eredmény?

Eddig BÁRMILYEN iparágban építettünk ilyen rendszert, és BÁRMELYIK magyar településen is volt a cég, minőségi jelöltek TÖMEGEI jelentkeznek.

Ráadásul:

  • Gyorsan: hiszen látja a Facebookon, kattint az oldalra, tölti ki az űrlapot. Lényegében nincs átfutási idő.
  • Kevés pénzért: nem ritka, hogy 3-5.000 Ft elköltésével (nem elírás, nem ötvenezer, hanem ÖT ezer) bejön pár nap alatt mondjuk egy-két tucat pályázat.
  • Ki-be kapcsolható, igény szerint: több ügyfelemnél most is fut ilyen rendszer. Amikor kell nekik ember, bekapcsoljuk a hirdetéseket 3-4 napra, és kész. Utána kikapcsoljuk. 1 perces munka.

Az ügyfeleim rendszeresen rám írnak sms-ben, hogy kapcsoljuk le a hirdetéseket, mert képtelenség ennyi jelentkezőt feldolgozni. Olyan iparágakban, olyan cégeknél ahol képtelenek voltak embert találni az elmúlt években és ez lényegében limitálta, visszafogta a teljes cég működését, fejlődését – és mókuskerékbe taszította a vezetőt. (A zsarolásokat hagyjuk is…)

 

Mi a teendő, ha házon belül nem tudtok megépíteni egy ilyen rendszert?

Rövid leszek: mi nagyon sok ilyet csináltunk, eddig 100% a siker-rátánk. Megépítjük Neked is.

Ha érdekel, mennyiért, és hogyan, klikk ide: Netninja.hu »

 

Nem leszel többé zsarolható és az iparág legjobb munkaerőit tudod magadhoz csábítani.
Most van itt az idő, amíg tart a Covid-válság! Cselekedj!

 

Tetszett? Légy a mozgalom részese és oszd meg más vállalkozókkal is:

Szász Mátyás

Szász Mátyás

Mátyás a VEZÉRAKADÉMIA alapítója, immáron tizedik éve foglalkozik cégvezetők képzésével. Ez idő alatt fejlesztette ki és dokumentálta le 2.000 oldalon a RendszerMarketing elnevezésű cégfejlesztési módszertant, mely egy egységes rendszerben tartalmazza az összes technikát, amivel sikerre lehet vinni egy kisvállalkozást ma Magyarországon.

Csatlakozz most vállalkozói Facebook közösségünkhöz, mert itt osztjuk meg a legújabb cikkeket:

Csak kattints itt a “Tetszik az oldal” gombra:

Díjmentes PDF

Az Üzleti Élet 5+1 Legfontosabb Sikertörvénye

Töltsd le ezt a 30 oldalas eBookot arról az öt plusz egy sikertörvényről, melyek leginkább hatással vannak az üzleti eredményeidre. Csak add meg itt, melyik e-mail címedre küldhetjük a PDF-et:

Olvass további leckéket cég- és önfejlesztés témákban:

Melyik e-mail címedre küldhetjük a PDF-et?

Az Üzleti Élet 5+1 Legfontosabb Sikertörvénye c. eBook letöltése díjmentes.

30 oldalas PDF

Sikertörvények i. és II.

Egyetlen kattintásra az eredményes és
kiteljesedett élethez vezető út: