A cégfejlesztés 3 rejtett iránya

Ha fejleszteni akarod a céged, ezen a 3 területen tudsz belenyúlni - mégpedig FORDÍTOTT SORRENDBEN!

A háromból két terület egészen biztosan rejtve volt eddig előtted – pedig pont ezekkel kellene kezdeni!

Amikor a cégvezetők, vállalkozók azon gondolkodnak, hogyan tudnák növelni, javítani, fejleszteni a cégüket, akkor általában csak egyetlen kérdést szoktak maguknak feltenni – holott 3 fontos kérdés létezik, ráadásul épp fordított sorrendben kellene nekiállni a fejlesztésnek.

Jön egy valódi paradigmaváltás – lássuk a 3 kérdést:

3, Mit tudnánk jobban csinálni?

Ez az a kérdés, amivel kezdeni szokták a tudatos cégvezetők. Megvizsgálják, hogy hogyan tudják javítani a cégüket, min tudnának fejleszteni, azaz mit és hogyan lehetne jobban csinálni.

Nem mondom, hogy ez nem egy jó gondolat, de a helyzet az, hogy nem ez vezet legrövidebb úton a sikerhez. De természetesen el kell ismerni, hogy sokkal jobb ezen gondolkozni, mint amikor valaki abszolút nem is akar tudatosan fejleszteni a cégén.

Szóval, ehhez a kérdéshez, hozzáálláshoz folyamodnak a cégvezetők, holott NEM az tartja vissza a céged, amit már amúgy is csinálsz, csak nem elég jól. Mit szólsz ehhez:

„A cégedet nem az tartja vissza a növekedéstől, amit nem csinálsz elég jól, hanem amit nem csinálsz – egyáltalán!”

Schlingloff Sándor

Egy KKV-ken végzett felmérésből kiderült, hogy 200-ból mindössze egy cégnek van valamiféle pénzügyi rendszere. A többiek érzésből költik a pénzt. Bejön a bevétel, megy ki arra, amit épp ki kell fizetni. Mindenféle rendszer, kontroll, kimutatás, szabályozás nélkül.

De persze ez csak egy kiragadott példa. Viszont ez a gondolat vezet el minket a cégfejlesztés következő szintjéhez:

2, Mit nem csinálunk, amire viszont szükség lenne?

Ott tartunk tehát, hogy nem az hátráltatja a céged leginkább, amit már most is csinálsz valahogy, csak mondjuk még nem tökéletesen – hanem azok az elemek, melyek abszolút hiányoznak a cégedből.

Itt egy fontos megállapítás, ami sajnos igaz:

A cégekből alapszintű elemek, sokszor teljes divíziók hiányoznak!

Azaz nem elég, hogy bizonyos ún. Kötelező Elemek nincsenek a helyükön – bár már ez is eléggé visszaveti, hogy a vállalkozásból ki tudd hozni a benne lévő potenciált.

A nagyobb probléma az, hogy sokszor a cégekből teljes divíziók hiányoznak. Van olyan cég, melynek egyáltalán nincs például vevőszerzése. Kirakja a nyitva táblát, és aki bejön, bejön. Van olyan is, amelyik egyáltalán nem foglalkozik termékfejlesztéssel, ajánlatalkotással. Van, ahonnan a teljes kontrolling hiányzik, és sorolhatnánk.

A te céged is az alábbi hat nagy területből áll:

  1. Cégvezetés és stratégia
  2. Pénzügyek és kontrolling
  3. Szervezés és folyamatok
  4. HR és csapatépítés
  5. Termékfejlesztés és ajánlatalkotás
  6. Vevőszerzés (marketing és értékesítés)

Vajon mindegyikre jut elég figyelem, erőforrás, ember, idő? Mindegyikben megvannak a szükséges eszközök és Kötelező Elemek?

Összesen ugyanis több mint 150 Kötelező Elem létezik (a fenti 6 kategóriában elosztva).

Amilyen mértékben ezek hiányoznak a cégedből, gyakorlatilag a potenciáljának olyan részét fogja kiaknázatlanul hagyni.

A Cégdiagnosztika és a Kötelező Elemek

Érdemes lenne a cégeden egy teljes Cégdiagnosztikát elvégezni. Ez „házilag” is megoldható, nem kell hozzá tanácsadó, gyakorlatilag minden le van írva egy 228 oldalas dokumentációban – ami a 11. számú RendszerMarketing Enciklopédia rész.

Itt tudsz róla bővebb infót szerezni: cegenciklopedia.hu >> (Keresd a 11-es részt.)

Nos, de a helyzet az, hogy ez még mindig nem az a módszer, nem az a kérdés, amivel a leggyorsabb eredményt, a leglátványosabb sikereket tudjuk elérni – de természetesen szükség van rá, hogy akár csak valahogy pótoljuk a hiányzó, de nagyon fontos elemeket a cégünkben.

A rejtett irányok közül az első, amivel foglalkoznunk kell mihamarabb:

1, Mit csinálunk rosszul, ami jelenleg is akadályozza a siker körforgását a cégünkben?

Fékek és ellensúlyok…

Egy átlagos cég tele van olyan hátráltató tényezőkkel, melyek visszafogják a siker körforgását – ami semmi misztikusat nem jelent. Az értékteremtő folyamatot hívjuk így, ahol a termék létrejön (beszerzés vagy gyártás), eljut a vevőhöz, a pénz pedig a céghez. Ez tehát a fő gerincfolyamat, a cég fő rendeltetése.

Ha itt vannak olyan tényezők, melyek csökkentik a hatékonyságot vagy a vevőszerzést, akkor a körforgás, az áru és a pénz áramlása nem lesz 100%-os.

Nos, egy ilyen környezetben nem sok értelme van addig hiányzó elemeket pótolni (2), vagy meglévő elemeken fejleszteni (3), amíg nem hárítottuk el a gátló tényezőket, nem vettük ki a fékeket a rendszerből.

Egy meglévő cég fejlesztésénél, reformjánál lényegében ez az első lépés, amivel kezdeni kell.

Mégis ez az, ami eszébe sem jut a cégvezetőknek – mint ahogy a hiányzó elemek pótlása sem.

Pedig ez a két terület tudna nagyon gyors és látványos változást hozni a cégednek. Ha helyretennéd az 1-es, 2-es és végül 3-as kategóriát (ebben a sorrendben), azzal ki tudnád aknázni a benne rejlő maximális potenciált.

Ha már valamit csinálunk, csináljuk jól – különben csak telik az életünk…

Összegzés

A fő kérdés az, hogy el vagy-e kötelezve a céged felé..? Akarsz-e rajta változtatni, fejleszteni, szeretnéd-e kihozni belőle a maximális potenciált?

Ha igen, akkor mielőbb állj át az ösztönös vállalkozásról a tudatos, profi technikák mentén történő cégfejlesztésre!

Kezdd azzal, hogy megvizsgálod, milyen elemek akadályozzák a siker körforgását, hárítsd el ezeket az akadályokat, majd pótold a szükséges hiányzó elemeket – legalább a kritikusan fontosakat a hatékonyságnövelés és a vevőszerzés területein.

Ui.: Egy fontos zárógondolat – legyen elkülönítve a céged fejlesztésére külön időd.

Ezt hívjuk fejlesztésre „dedikált időnek” – amikor senki és semmi nem zavarhat meg, mert te a céged fejlesztésén dolgozol. Minden napod első 1-2-3 órája legyen ilyen fejlesztésre dedikált idő, különben sajnos nem sok minden fog változni… (Hidd el, sok cégre látok rá, nem viccből mondom ezeket.)

Uui.: És ha elfogadsz még egy gondolatot: a fenti 3 irányon nem csak a céged esetében, hanem a benne dolgozók tekintetében is végig kell menni – leginkább a cég vezetőjével, azaz Veled kezdve. Ugyanis:

Egy kisvállalkozás jó- és rossz tulajdonságai mindig megegyeznek a tulajdonos jó- és rossz tulajdonságaival. Azaz MINIDG a vezető limitálja a cégét!

Ha akarsz foglalkozni vezetői önfejlesztéssel, akkor itt indulj el >>

"Építs rendszereket, szeresd az embereket - és élvezd a cégedet" (Szász Mátyás)

STOP! Amikor úgy érzed, hogy eljött az ideje a céged ráncba szedésének, akkor kezdd itt:

Egy új üzleti valóság vár rád a túloldalon!

CÉGVEZETŐI STARTER KIT

Töltsd le DÍJMENTESEN a Prosperitásképlet Organigramot és hozzá a 9 diasort, tucatnyi videót.

Ezek bemutatják azt az innovatív cégfejlesztési módszertant, amivel a következő szintre fejlesztheted a vállalkozásodat!

Miért jó Neked, hogy rossz..?

Figyelem: Ezen poszt elolvasása visszafordíthatatlan változást fog hozni a mindsetedben, és az életed többé nem lesz ugyanaz, mint eddig. Ha megfelelően kényelmes így az életed, lapozz tovább, mert ez az írás képes tönkretenni a most kellemesnek érzékelt életed.

Tovább olvasom »