Hogyan ne őrülj bele, hogy hülyékkel vagy kürülvéve a saját cégedben? (és kerekedj felül a helyzeten)

Szerintem nincs az a cégvezető, aki ne jutna el ehhez az érzéshez egy idő után, ha legalább 3-4 embert kell irányítania.

  • Az embereid nem azt csinálják, amit mondasz nekik,
  • A feladatok nem készülnek el időre,
  • Az elvégzett munka minősége néha nevetséges, csomót kell utánuk dolgozni,
  • Rengeteg a hiba, selejt, figyelmetlenség,
  • A tempó, ahogy dolgoznak, szánalmas – amikor te beállsz, négyszer gyorsabban meg tudod csinálni,
  • Újra és újra vissza kell dobálni a szerintük “kész” munkát, mert még bőven nincs kész,
  • Ha meg kicsit erélyesebben szólsz rájuk, akkor megsértődnek, elküldenek a nénikédbe és holnaptól nem jönnek dolgozni.

Teljesen megértelek, ha néha neked is az az érzésed, hogy csupa hülyével vagy körülvéve.
(Én is éreztem már így magam az életem és különféle projektjeim során, nem egyszer, elhiheted…)

De tudod, mit..? Az a helyzet, hogy nincs igazunk!

Mármint a fenti felsorolás igaz, tényleg rendszeresek ezek a hibák és problémák. Még nagyon képzett csapat és profi emberek esetén is (nem is gondolnád…)

De nem azért van ez így, mert a munkatársaid nem értelmesebbek egy marék szárított lepkénél, hanem ennek teljesen más oka van – erről fog szólni ez a cikk. Csak előtte még egy fontos dolog:

Gondolhatod te úgy, hogy tényleg mindenki hülye körülötted, még ez akár lehet igaz is (nem az, de mondjuk).
Csak az a helyzet, hogy ez az egós, magas lovon ülő hozzáállás viszont sehová nem fog vezetni.
Ebből a nézőpontból egészen biztosan nem fogod tudni MEGOLDANI ezt a jelenséget.

“Vagy igazad van, vagy boldog vagy.” – ha ismered a mondást, ez most nagyon igaz az esetünkben.

Úgyhogy beszéljünk most arról, hogyan lehet feloldani ezt a jelenséget, mert bakker valamit kezdeni kell vele, olyan égető tud lenni néha (mert ismétlem, a jelenség valós, nagyon is valós).

Kezdjük!

1 – Válts szemléletmódot

Nos, ez az első pont: Kezdj másképp tekinteni a munkatársaidra!

Ők nem állatok, nem csimpánzok, nem hülyék, nem idióták, és főleg – nem rossz emberek.

Nem is akarnak rosszat, nem azért csinálják rosszul, amit csinálnak. Ők többségében jót akarnak, csak a saját érdekeik és szempontrendszereik szerint működnek. (Erről mindjárt bővebben.)

A lényeg az, hogy nem fogsz tudni egy problémát úgy megoldani, ha továbbra is ugyanúgy tekintesz rá, és főleg nem úgy, ha azt gondolod, neked igazad van, és mindenki másnak kellene ehhez a meglátásodhoz alkalmazkodnia.

Tisztában vagyok vele, hogy sok cégvezető (főleg ha kolerikus, azaz “piros”) már itt el fog akadni. Ők kötni fogják az ebet a karóhoz, az ő szótárukban nincs az benne, hogy “esetleg én tévedek”, nekik igazuk van főleg azért, mert övék a cég.

Erre csak egy vicc jut az eszembe, amikor odamegy a fiatal útkereső a nagy, bölcs guruhoz és megkérdezi, hogy
– Mester, mondd, mi a boldogság titka?
– Nagyon egyszerű, fiam: Sose vitatkozz hülyékkel!
– Oh, ez tényleg túl egyszerű, nem hinném, hogy ennyi lenne a titok…
– Igazad van, fiam!

Szóval az első lépés: kezdd el jónak, szerethetőnek, értékes Embernek látni a munkatársaidat!

Már csak azért is, mert te választottad őket magad köré – és akiket te magad mellett megtűrsz, az téged is minősít, nem gondolod? Mit kellene gondolnunk arról a vezetőről, aki valóban megengedné, hogy csupa hülye vegye őt körül?

Zárójeles, de fontos gondolat. Szerinted miért a focicsapat edzőjét rúgják ki és nem a játékosokat egy átalakításnál?

Ha szabad az előző gondolatot – a legnagyobb tiszteletem mellett – még tovább vinni, akkor az a helyzet, hogy az embereid azért viselkednek úgy, ahogy, mert te úgy viselkedsz velük, ahogy.

Egy másik vezető teljesen mást tudna abból a csapatból kihozni – ezért van az, hogy nem a játékosokat szokták kirúgni, hanem a vezető edzőt, ha nem jól megy a csapatnak.

2 – Értsd meg, hogyan működnek a “hülyék”

Ugyanis te is pont úgy működsz! Haha…

  • Az embereid nem azt csinálják, amit mondasz nekik → Nos, akár csak te, ők sem kérdeznek minden esetben vissza, ha nem értenek valamit, mert azt gondolják, hogy értik.
  • A feladatok nem készülnek el időre → Akár csak te, nekik is ezer dolguk van, és nem jut mindenre idő. A “minden 2x tovább tart” szabály rád is és rájuk is érvényes.
  • Az elvégzett munka minősége néha nevetséges, csomót kell utánuk dolgozni → Akár csak neked, nekik se sikerül minden elsőre, valamin többször is végig kell menni, mire kiadható az ügyfélnek.
  • Rengeteg a hiba, selejt, figyelmetlenség → Akár csak neked, nekik is van rosszabb napjuk, vagy amikor nem motiváltak.
  • A tempó, ahogy dolgoznak, szánalmas – amikor te beállsz, négyszer gyorsabban meg tudod csinálni → Csak menj ki egy autópályára és rá fogsz jönni: mindenkitől van egy még gyorsabb. Tőlük is, és tőled is.
  • Újra és újra vissza kell dobálni a szerintük “kész” munkát, mert még bőven nincs kész → Akár csak a te esetedben, nekik is jól jön, ha egy külső szem segít rávilágítani, milyen elvarratlan szálat nem vettek észre.
  • Ha meg kicsit erélyesebben szólsz rájuk, akkor megsértődnek, elküldenek a nénikédbe és holnaptól nem jönnek dolgozni → Akár csak neked, nekik is jól esik, ha nem leb@szást, hanem támogatást kapnak, amikor hibáznak. (A legrosszabb gyereknek van a legtöbb szeretetre szüksége.)

Mindannyian ugyanúgy működünk, csak más-más szinten. Ezt csak így jó tudni…

Minden Supercharge Summit rendezvényem végén felállnak a résztvevők és pár szóban elmondják, hogy érezték magukat és mit visznek haza a 3 napos wellness tréningről. Az egyik alkalommal felállt egy fickó, és csak ennyit mondott: “Szeretet, alázat. Szeretet, alázat. Szeretet, alázat.” És leült.

Ezt nem is úgy értette, hogy ezt viszi haza, hanem inkább útravalóul szánta mindannyiunknak. Ez bennem annyira megmaradt, hogy ilyen helyzetekben ez a mantrám.

Szeretet és alázat.

Ez a kettő kell ahhoz, hogy ne megölni akard a téged körülvevő hülyéket, hanem észrevedd az értékes emberi mivoltukat és kezdd el őket valóban szeretni.


Ezt a cikket még folytatjuk, de olyan nagyívű változást kér már így is tőled, hogy hagynék időt elgondolkozni az eddig olvasottakon.

Ha már azt elértem, hogy egy kritikus helyzetben lesz annyi lélekjelenléted, hogy nem reagálsz egyből, hanem eszedbe jutnak a fentiek, máris sokat léptünk előre.

Ha pedig tényleg érdekel, hogyan lehet “bánni a hülyékkel”, hogyan lehet őket megszervezni, hatékony munkára bírni, akkor gyere el arra a tréningemre, ami két év operatív vezetés gyakorlati tapasztalatát adja át neked egy nap alatt.

Hogyan kell bánni a “hülyékkel” és hogyan tudod őket hatékony munkára bírni?

Klikk ide: https://vezerakademia.hu/750-nap-trening/

(A borítókép és a címben szereplő idézet az Üvegtigris 3 c. filmből származik.)

"Építs rendszereket, szeresd az embereket - és élvezd a cégedet" (Szász Mátyás)

STOP! Amikor úgy érzed, hogy eljött az ideje a céged ráncba szedésének, akkor kezdd itt:

Egy új üzleti valóság vár rád a túloldalon!

CÉGVEZETŐI STARTER KIT

Töltsd le DÍJMENTESEN a Prosperitásképlet Organigramot és hozzá a 9 diasort, tucatnyi videót.

Ezek bemutatják azt az innovatív cégfejlesztési módszertant, amivel a következő szintre fejlesztheted a vállalkozásodat!

Olvass további blogcikkeket cég- és önfejlesztés témákban: